Školní metodik prevence Mgr. Barbora Kinclová barbora.kinclova@skolavolgogradska.cz
Činnosti školního metodika prevence rizikového chování Metodické a koordinační činnosti -Tvorba minimálního preventivního programu školy. Program primární prevence na naší škole je zaměřen na sebepoznávání, -poznání svých hodnot a předností-schopnost spolupráce – týmová práce-poznávání mezilidských vztahů-komunikační dovednosti-programy podporující zdravý životní styl-efektivní trávení volného času – mimoškolní aktivity-širokou nabídku besed-spolupráce s orgány a organizacemi (Bílý nosorožec, Policie ČR, atd.)-identifikaci problémů v raném stádiu -Koordinace aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu a xenofobie, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších projevů rizikového chování.-Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování. Vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování.Individuální a skupinová práce se žáky a studenty s obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy.-Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávyVedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření. Informační činnosti