Speciální pedagog Mgr. Terezie Kvasničková terezie.kvasnickova@skolavolgogradska.cz Konzultační hodiny
Činnosti školního speciálního pedagoga Depistážní činnosti -Screening žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (dále jen SVP) a jejich zařazení do speciálně-pedagogické péče.Diagnostické a intervenční činnosti (péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami) Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka -Shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy osobní a rodinné, analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení-Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení individuální péče a podpory v rámci školy a mimo ni (druh, rozsah, frekvenci, trvání intervenčních činností)-Realizace intervenčních činností, provádění, event. zajištění krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem, vedení předmětu speciálně -Pedagogické péče, činnosti reedukační, kompenzační a stimulační-Participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu a PLPP-Průběžné vyhodnocování účinnosti stanovených opatření, dle potřeby navržení a realizace úprav-Úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a diagnostických materiálů-Zabezpečení průběžné komunikace s rodinou (zákonným zástupcem) žáka se SVP-Speciálně pedagogické poradenské intervence a služby pro žáky, zákonné zástupce a pedagogické pracovníky školy-Konzultace s pedagogy a rodiči zaměřené na průběžné vyhodnocování realizace navržených podpůrných opatření u žáků se SVP-Konzultace s pracovníky dalších poradenských zařízení Metodické a koordinační činnosti -Příprava a průběžná úprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole – koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb na škole-Spolupráce se školními poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami-Metodické činnosti pro pedagogické pracovníky školy – specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně zdravotního postižení, návrhy metod a forem práce se žáky – jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů