Činnosti výchovné poradkyně pro Spolupráce s PPP při integraci dětí -evidence integrovaných žáků, kontrola následných vyšetření, shromažďování odborných zpráv o žácích v poradenské péči-vyhledávání žáků, jejichž vývoj a vzdělání vyžaduje zvláštní pozornost-navrhování na vyšetření žáků v pedagogicko – psychologické poradně nebo speciálně pedagogickém centru-zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb-příprava podmínek pro integraci žáků se zdravotním postižením ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb Evidence a sledování žáků s výchovnými problémy -spolupráce s třídními učiteli při řešení výchovných problémů-příprava podkladů pro jednání s rodiči včetně doporučení-svolávání výchovných komisí s rodiči problémových žáků, aktivní účast při těchto jednáních-spolupráce s orgány státní správy a samosprávy, orgány sociální péče aj. Metodické a informační činnosti -metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách integrace, individuálně vzdělávacích plánů-poskytování informací o činnosti školy, školských a poradenských zařízeních v regionu-vedení písemných záznamů činností výchovného poradce Specifické oblasti -zajištění dalších úkolů dle pokynů ředitele školy-úzká spolupráce s výchovnou poradkyní pro druhý stupeň, metodikem prevence, školním speciálním pedagogem a -školním psychologem-sledování změn v právních předpisech týkajících se problematiky výchovného poradenství-sledování žáků nadaných a talentovaných, ve spolupráci s třídním učitelem navrhování další péče o tyto žáky-pomoc při řešení konfliktních situací ve škole (rodiče – učitel, učitel – žák, žák – žák)