V rámci projektu „Velcí malým“ se žáci 8. B ujali role učitelů a připravili si pro své mladší spolužáky z 5. A hodinu přírodovědy s využitím metody CLIL. Tento měsíc bylo téma „lidské tělo“, a tak osmáci vytvořili prezentaci a pracovní listy, na kterých společně pracovali se svými mladšími kolegy.
Hodina začala kvízem, ve kterém žáci doplňovali slova či věty týkající se lidského těla, a to jak v angličtině, tak i v češtině. Tato aktivita měla za cíl nejen ověřit jejich dosavadní znalosti, ale také je motivovat k aktivnímu zapojení do výuky. Během hodiny osmáci vedli své mladší spolužáky prostřednictvím připravených materiálů, vysvětlovali nervovou soustavu a její funkce, přičemž kladli důraz na propojení českého a anglického názvosloví. Tato metoda pomáhá žákům lépe porozumět odborné terminologii v cizím jazyce a rozvíjí jejich jazykové dovednosti.
Na závěr hodiny proběhlo vyhodnocení kvízů a ocenění nejlepších prací. Projekt „Velcí malým“ je skvělým příkladem, jak lze propojit různé věkové skupiny žáků a podpořit tak nejen jejich znalosti, ale i sociální dovednosti, spolupráci a vzájemný respekt.
Mgr. Halina Chlebková, MBA a Mgr. Pavel Johanna
Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *
Komentář *
Jméno *
E-mail *
Webová stránka
Odeslat komentář